Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης σχετικά με το πώς προετοιμάζουμε τους μαθητές μας για τον 21ο αιώνα -δεδηλωμένο στόχο του προγράμματος στο οποίο συμμετέχουμε- θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε συγκρίσεις και μια καλή ευκαιρία προσφέρει η αναφορά που ακολουθεί, από την Wall Street Journal, στο ντοκυμαντέρ Τwo million minutes, a global examination, το οποίο παρουσιάζει στοιχεία για την εκπαίδευση των μαθητών σε τρείς από τις μεγάλες δυνάμεις του αιώνα μας: ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία. Το ντοκυμαντέρ δεν διατίθεται ελεύθερα, αλλά είναι χρήσιμα τα όσα λέγονται γι' αυτό από τον παραγωγό του καθώς και η παρακολούθηση του trailer
και σχετικών βίντεο στο YouTube.
και σχετικών βίντεο στο YouTube.
Λίγες πληροφορίες για το εγχείρημα. Ακολουθώντας δύο μαθητές από κάθε μια από αυτές τις χώρες το ντοκυμαντέρ φιλοδοξεί να προσφέρει μια εικόνα όσον αφορά στο χρόνο που διατίθεται στην εκπαίδευση στην τάξη, το χρόνο που ξοδεύουν οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς, αλλά και με τους γονείς τους. Παρακολουθώντας τα γεγονότα μιας εβδομάδας, χαρακτηριστικής της καθημερινότητας των μαθητών αυτών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού, και βλέποντας τη ζωή στο σπίτι και το σχολείο, τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις φιλικές συναναστροφές με τη βοήθεια ενός χρονομέτρου μπορούμε να διαπιστώσουμε πόσο χρόνο αφιερώνει στην εκπαίδευσή του κάθε μαθητής στη διάρκεια μιας εβδομάδας. Η αναφορά στο βίντεο αφορά τη φυσική και τα μαθηματικά, αλλά τα συμπεράσματα μπορούν να είναι ευρύτερης εμβέλειας. Η εμπλοκή των γονέων μας βοηθά να σχηματίσουμε μια άποψη και για το πώς αντιλαμβάνονται οι ίδιοι, ως φορείς της πολιτισμικής κουλτούρας τους, την εκπαίδευση των νέων.
Και η Ινδία και η Κίνα έχουν κάνει άλματα στην μέση εκπαίδευση. Εμφανίζουν έναν αξιομνημόνευτο σεβασμό για την εκπαίδευση και τα αποτελέσματα που έρχονται μέσα από τη σκληρή εργασία. Είναι ενδεικτικό ότι οι κινεζοι μαθητές περνούν διπλάσιο χρόνο μελετώντας σε σχέση με τους αμερικανικούς μαθητές και στο βαθμό που το αποτέλεσμα της προσπάθειας της Κίνας πολλαπλασιάζεται-διαθέτει έναν τεράστιο πληθυσμο- έχει δημιουργήσει ένα καλά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό. Η Κίνα, σε αντιπαραβολή με τις Ηνωμένες Πολιτείες, παράγει οκτώ φορές περισσότερους επιστήμονες και μηχανικούς, ενώ η Ινδία βγάζει τρεις φορές περισσότερους και, λαμβάνοντας υπόψη και άλλους, οικονομικούς παράγοντες, Κίνα και Ινδία αποτελούν προτιμώμενους προορισμούς για τις πολυεθνικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.
Το ερώτημα που στο βίντεο απευθύνεται στο εκπαιδευτικό σύστημα των ΗΠΑ νομίζω ότι αφορά κι εμάς εξίσου: κάνουμε αρκετά σε σχέση με το χρόνο που απαιτείται προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερο μέλλον για όλους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου