Σας έχω μιλήσει επανειλημμένα για το πόσο λειτουργικά μπορούν να συνδυαστούν οι τεχνολογίες, με τις οποίες τώρα συμφιλιώνεστε, σε ένα οργανικό σύνολο, όταν κριτήριο είναι η παιδαγωγική αποτελεσματικότητα. Τα εργαλεία γίνονται περιβάλλον και η τεχνολογία υπηρετεί το στόχο μας ενταγμένη οργανικά σ' αυτόν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, τόσο για μας όσο και για τους μαθητές μας, ένας σημαντικός στόχος είναι η απόκτηση πληροφορικής ευχέρειας. Αυτός όμως είναι μόνο ενδιάμεσος στόχος. Η απόκτησή της θα είναι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε σε κριτική αποτίμησή της, με βάση το συνολικό έργο μας ως εκπαιδευτικών και των πρωταρχικών στόχων που αυτό θέτει.
Με μια γνωστικής απόχρωσης ορολογία, οφείλουμε, στη φάση αυτή, να δημουργήσουμε νέα νοητικά σχήματα, τα οποία θα περιλαμβάνουν τα εργαλεία του διαδικτύου, του web 2 για παράδειγμα, στον εκπαιδευτικό μας σχεδιασμό.
Επειδή πρόσφατα έχουμε αρχίσει να δουλεύουμε με webquests, χρήσιμο θα ήταν να συλλέξουμε ιδέες άλλων συναδέλφων, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε εφαρμογές με ποικίλες θεματικές, ώστε να αρχίσουμε να διαμορφώνουμε κριτήριο αξιολόγησής τους.
Με την ευκαιρία αυτή, δείτε ένα παράδειγμα που δημιουργήθηκε από τη φιλόλογο Κ. Ασκιανάκη και αφορά σε μια περιήγηση στην Ολυμπία του τότε και του σήμερα. Είναι ένα webquest που φιλοξενείται σε blog. Περιηγηθείτε, σαν να ήσασταν οι μαθητές που υλοποιούν αυτή την ιστοεξερεύνηση και δημοσιεύστε, ως άσκηση 1 , τις παρατηρήσεις σας. Ως άσκηση 2, ανακοινώστε στο blog μας κάποιο άλλο webquest, στα ελληνικά που οι ίδιοι βρήκατε, μέσα από την αναζήτησή σας στο διαδίκτυο.
Πρέπει επίσης, σιγά σιγά, να αρχίσουμε να δημοσιεύουμε τακτικότερα τις σκέψεις που μας δημιουργούνται καθόλη αυτή τη διαδικασία επιμόρφωσης. Είναι ουσιαστικό, για μας τους ίδιους, οι ιδέες μας να αντικειμενοποιούνται και να εκτίθενται. Εξάλλου, τώρα, αυτό γίνεται κυρίως μεταξύ μας.
Περιμένω τα σχόλιά σας.
Με μια γνωστικής απόχρωσης ορολογία, οφείλουμε, στη φάση αυτή, να δημουργήσουμε νέα νοητικά σχήματα, τα οποία θα περιλαμβάνουν τα εργαλεία του διαδικτύου, του web 2 για παράδειγμα, στον εκπαιδευτικό μας σχεδιασμό.
Επειδή πρόσφατα έχουμε αρχίσει να δουλεύουμε με webquests, χρήσιμο θα ήταν να συλλέξουμε ιδέες άλλων συναδέλφων, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε εφαρμογές με ποικίλες θεματικές, ώστε να αρχίσουμε να διαμορφώνουμε κριτήριο αξιολόγησής τους.
Με την ευκαιρία αυτή, δείτε ένα παράδειγμα που δημιουργήθηκε από τη φιλόλογο Κ. Ασκιανάκη και αφορά σε μια περιήγηση στην Ολυμπία του τότε και του σήμερα. Είναι ένα webquest που φιλοξενείται σε blog. Περιηγηθείτε, σαν να ήσασταν οι μαθητές που υλοποιούν αυτή την ιστοεξερεύνηση και δημοσιεύστε, ως άσκηση 1 , τις παρατηρήσεις σας. Ως άσκηση 2, ανακοινώστε στο blog μας κάποιο άλλο webquest, στα ελληνικά που οι ίδιοι βρήκατε, μέσα από την αναζήτησή σας στο διαδίκτυο.
Πρέπει επίσης, σιγά σιγά, να αρχίσουμε να δημοσιεύουμε τακτικότερα τις σκέψεις που μας δημιουργούνται καθόλη αυτή τη διαδικασία επιμόρφωσης. Είναι ουσιαστικό, για μας τους ίδιους, οι ιδέες μας να αντικειμενοποιούνται και να εκτίθενται. Εξάλλου, τώρα, αυτό γίνεται κυρίως μεταξύ μας.
Περιμένω τα σχόλιά σας.
3 σχόλια:
Σχετικά με το webquest για την Αρχαία Ολυμπία δεν με βοήθησαν οι περισσότερες διευθύνσεις , που δίνονται στην ομάδα Αρχαιολόγοι, διότι ήταν ανενεργές.
Μου άρεσε η εργασία που έπρεπε να κάνουν οι δημοσιογράφοι, διότι συνέδεαν το παρελθόν με τον παρόν και μάλιστα με τις καταστροφικές φωτιές. Δεν κατάλαβα το ρόλο της πρώτης διεύθυνσης από το youtube.Μάλλον άσχετη μου φάνηκε, αλλά μπορεί να μην έψαξα σωστά.
Δημοσίευση σχολίου